+36 70 770 22 56

Tanulóink sikertörténetei
B 11.évfolyamos tanuló
Amikor iskolánkat választotta, éppen az előző iskolájának elhagyása volt folyamatban. B. elmondása szerint ennek az volt az indoka, hogy tanáraival, nevelőivel folyamatosan konfrontálódott, mely esetenként a tettlegességig fajult.
Ennek köszönhetően az iskolai közösségbe nem tudott beilleszkedni, a sorozatos kudarcélmények hatására megszaporodtak az iskolai hiányzásai, tanárai nem nézték jó szemmel, hogy az iskola tanulója. Ekkor még tanköteles korban volt.
Iskolánkba való beiratkozásának fő motivációja az volt, hogy még tanköteles korú, így nincs választása, muszáj iskolába járnia. A kezdeti időszakban látszódott, hogy bizalmatlan a felnőttekkel szemben, azonban társaival már a kezdetektől könnyen megtalálta a hangot, hisz gyorsan kiderült számára, hogy ők is hasonló problémákkal küszködnek.
Valójában rendkívül jó képességű gyerek, a támogató közösségnek köszönhetően a tanulmányaiban hamar sikereket ért el. Ennek köszönhetően már nem ő volt a „magatartászavaros, rossz tanuló” hanem az osztálya motorjává vált. Fokozatosan tanárait is bizalmába fogadta, akik nem csak a tanulmányaiban nyújtottak neki segítséget, hanem magánéleti gondjaiba is bizalommal beavathatta őket.
Mostanra már iskolánk egyik legjobb tanulója, közösségi ember, szívesen vállal plusz feladatokat, más osztályokban tanuló gyengébb képességű gyerekeket is segít. Decemberben betölti 16. életévét, így már nem lesz tanköteles, de tanulmányait jó eredménnyel be szeretné fejezni, távlati tervei között pedig az érettségi és nyelvvizsga megszerzése is szerepel.
Zs 11.évfolyamos tanuló
Harmadik éve tanulója iskolánknak, melyben az általános iskolai tanulmányait követően kezdet, jelenleg már a 18. életévét betöltötte.
Nehéz szülői háttérrel rendelkező gyermek, a szülei elhanyagoló, normaszegő magatartása nem sok motivációt nyújt számára. A tanulás mellett délutáni műszakban egy Kecskeméten működő multicég konyhán dolgozik. Ebből a keresetből tudja tanulmányait, illetve a mindennapi szükségleteit finanszírozni.
Kezdetben az iskolánkba való beiratkozását az motiválta, hogy megmaradjon tanulói jogviszonya, illetve az iskoláztatási támogatásra továbbra is jogosult legyen a családja. Előző iskolájában nem sok sikerélményben volt része, a készségtantárgyakon kívül mindenből elégséges eredményei voltak.
Eleinte nem vette túl komolyan az iskolánkban elvárt követelményeket - reggelente többször késve érkezett, a tanórákat meg-megzavarta magatartásával, rendszerint bohóckodásával, vagánykodásával próbálta felhívni magára a társai figyelmét. Mindennek ellenére tanárai rendszeresen megdicsérték, egy-egy jó eredményét kiemelték társai előtt. Első sikerélményei után nem is hitte el magáról, hogy ő jó tanuló, illetve példakép is lehet.
Mostanra iskolánk egyik meghatározó személyisége lett, a tanórákat rendszeresen látogatja, közelgő vizsgáira készül. Távlati tervei között szerepel az érettségi és autóvezetői jogosítvány megszerzése. Abban az esetben, ha munkája miatt késve érkezne, azt telefonon jelzi osztályfőnökének, szívesen vállal plusz feladatokat, a karácsonyi műsorban verset fog mondani.
E 11.évfolyamos tanuló
Középiskolai tanulmányait egy nagy múltú szakképző iskolában kezdte.
Elmondása szerint a kezdetektől fogva az egyik szaktanára nem fogadta el, társai előtt folyamatosan megszégyenítette, megbélyegezte. A tanár és tanuló kapcsolata odáig fajult, hogy a kislány nem járt iskolába, igazolatlan hiányzásai miatt az iskoláztatási támogatást a családtól megvonták, valamint a gyermekjóléti szolgálat a védelembe vételét kezdeményezte.
Egyik alkalommal, amikor E. az iskolában tartózkodott, tanítási órán olyan rosszul lét fogta el, hogy mentőt kellett hozzá hívni. Az orvosi diagnózis szerint pánik rohama volt, az iskolában elszenvedett folyamatos stressz miatt pánikbeteg lett.
A szülők elsődleges megoldásként azt választották, hogy a kislány magántanulóvá válását kérelmezték, azonban a vizsgáit ez esetben még mindig abban az általa „rettegett” környezetben kellett letennie, ahová még belépnie sem volt egyszerű.
Ekkor döntöttek úgy, hogy iskolát váltanak, a Szent Imre Szakközépiskoláról ismerőseiktől hallottak. A E. már második éve kiváló tanulója iskolánknak.
Tapasztalataink szerint érzékeny, tisztelettudó, szorgalmas , aki mindig jókedvű, mosolygós, mind társaival, mind tanáraival rendkívül barátságos.
Osztálytársaival baráti viszonyban van, néhánnyal iskolán kívül is rendszeresen találkoznak, közös programokat szerveznek.
Jelenleg szorgalmasan készül a vizsgáira, ha végzett az eladó szakon, le szeretne érettségizni, majd a virágkötő képesítést is meg szeretné szerezni.
További részletes információk: |
Iskolatitkárság |